In groep zes (door Alessia)

Martijn GriffioenGroep 6

In groep zes hebben we knijpers waar op staat: ik kan meer, ik kan het, ik kan het een beetje, ik ga het leren. Dat gebruiken we alleen voor rekenen met verschillende blokken. En we hebben in groep 6 ook mandjes van groepjes dus groepje 1,2,3,4,5,6,7,8. En in alle groepjes zitten 4 kinderen behalve in groepje 3 en 4.   

En door de meester maken we leuke creatieve tekeningen zoals: let it snow, dan maak je jezelf maar alleen je mond zie je en je neus (en je hoofd). De bedoeling is dus dat er sneeuw op je tong valt. En we hebben een minecraft poppetje van ons zelf gemaakt, en daarop moest je een vierkant hoofd maken.

We hebben het whitebord waar de dagen op staan en alles wat we rond die 3 weken hebben. Op maandag leren we rekenen, taal, spelling, pauze, muziek, grote pauze, ak, crea. Dinsdag leren we spelling, taal, pauze, rekenen, grote pauze, nieuwsbegrip, natuur. Op woensdag leren we schrijven, rekenen, pauze, boekbespreking en geschiedenis. Op donderdag leren we gym, spelling, rekenen, grote pauze, afmaken (of nog een presentatie). Op vrijdag leren we taal, spelling, pauze, rekenen, grote pauze, verkeer, crea. Je ziet dat we heel vaak rekenen en spelling hebben en dat zijn ook de leerzame lessen. (Soms wisselen de lessen).

Nog een leuk weetje op maandag na het weekend hebben we of zoek iemand die of de vertelstoel. We hebben ook voor de presentatie op het raam briefjes waar je projecten doet en daar kan de meester zien wat je doet. Over godsdienst gesproken, we hebben ook godsdienst en daar leest de meester of kinderen iets uit.

Wat we nu bij natuur doen is dat we  spullen onderzoeken dus eerst hebben we brood onderzocht en het resultaat is, donker brood beschimmelde eerder dan wit. We zijn daar achter gekomen door eerlijk onderzoek. Laten we het nu eens hebben over de muziekmappen. Ieder heeft dus een eigen map waar muziek en opdrachten in zitten.

Zullen we het nu eens hebben over cito’s, als we cito hebben hebben we bij spelling dat er proefkonijnen zijn die doen het na de pauze, en je hebt gewoon normale kinderen die met de meester een dictee doen. Proefkonijnen zijn eigenlijk kinderen die op/achter de computer doen. En die kinderen die met de meester op het blad een dictee hebben gedaan moeten iets leerzaams (computer) doen. Zoals spelling oefenen, woordenschat, rekenen, nieuwsbegrip. En er zijn zes kinderen die een proefkonijn zijn en die op de computer spelling doen.

De chromebooks. We moeten allemaal voorzichtig zijn met de laptop’s. En iedereen heeft een kapstok nummer dus bijvoorbeeld nummer 1 dan moet je de laptop met nummer 1 pakken. (Bij alle laptop’s zijn er nummertjes aan de achterkant geplakt).

Nog iets over de dagschema’s. Alle kinderen hebben een dagschema. Daar kan je dus op schrijven wat je geleerd hebt of wat je moeilijk vindt. We hebben ook een leerwinst boekje daar moet je al je scores op schrijven van rekenen, spelling, taal verkennen, lezen, woordenschat.

Nou ik denk wel dat ik alles heb gezegd. Dus het enige wat ik kan zeggen is, tot de volgende keer maar weer en dan ga ik er maar vandoor. Dag!     

Einde!!!!!